Ett nytt livstecken

Som jag skrev i förra inlägget så har jag inte lagt ner bloggen, men tack för att ni hänger kvar och kommenterar trots detta faktum.

En liten uppdatering då med saker som har hänt sedan sist.
-Jag har kunnat bocka av lite saker på min "måste"-lista. Så som att skicka in det jag har till försäkringsbolaget (väntar nu på deras besked), jag har pratat med mäklaren och fått iväg min deklaration. Men viktigaste av allt, jag har börjat prata om hur jag mår.

Jag har pratat med skolans kurator om hur jag  känner med situationen i staden där utbildningen håller hus, att jag har ångest när jag behöver vara där. Och har efter det samtalet bestämt att jag ska flytta hem igen och köra studierna på distans istället.
Jag har även haft en tid hos en psykolog. Detta var dock bara ett 20min besök, så hann inte med att prata om allt det jag ville. Men jag ska boka ett återbesök så får vi se hur det går därifrån.

Tog en ny vikt idag även om det inte är måndag, men jag är så nojig att viktnedgången ska stanna av. Dagens vikt var i alla fall 112.0kg. Men det pendlar ungefär 1kg upp och ned just nu.

(null)
Har kommit en bra bit på vägen, mitt nästa delmål är att gå ner 0,6kg för då har jag gått ner 60kg!
Delmålet efter det är att komma under 30 i BMI då jag "bara" skulle räknas som överviktig och inte fetma. Dit skulle det vara -11.8kg från dagens vikt.
Det är i alla fall mina 2 kommande delmål som jag stävar efter.

Kommentera här: