2017 var året...

2017 har jag redan bestämt mig för att det ska bli starten på mitt nya liv.

Och med det menar jag inget klyschigt att jag tänkte stå på gymmet i januari/februari och att det sen rinner ut i sanden.
Det ska inte heller bli ett "jag börjar på måndag" för det funkar ju sällan i längden.
Så nu bestämmer jag mig inte för en specifik månad eller till och med dag, utan jag bestämde mig för ett helt år som ska bli en ny början för mitt nya liv.

Ni vet ju nu att jag att jag redan fått en kallelse på gruppinformation på överviktsenheten, och det är jag glad för då det var andra steget (efter att jag var hos läkaren).

Men nu har jag även bestämt mig för att satsa på en dröm jag har haft sen innan jag började gymnasiet, att plugga till sjuksköterska.
Så nu håller jag på att plugga stenhårt till högskoleprovet som går av stapeln den 1/4-17.
Vågar dock inte hoppas på att jag kommer in till hösten då det förhoppningsvis kanske kan bli en operation. Men mitt mål är att komma in till våren 2018, men vi får se!

Så detta är vad jag sysselsätter mig med en stor del av min lediga tid.
Läser tips, och tränar på gamla prov