Gråten ligger i ögonvrån

Vill börja med att önska er en God Jul!
Hoppas att ni hade en bra julafton och att ni kanske kan få njuta av lite ledighet nu i mellandagarna.

Jag firade jul med familjen igår men efter ett samtal blev inte julafton så mysigt som det var tänkt att bli.
Sambon pratade nämligen i telefon med sin farmor som av olika orsaker inte tycker om mig. Samtalet mellan dem rev upp tankar om den tidigare konflikten (som fick avgöras i en rättegång) som har varit och jag känner mig totalt värdelös.
Jag hade svårt att leva i nuet eftersom att mina tankar låg på händelser tillbaka i tiden och jag var nog väldigt tyst och tillbakadragen.

Jag älskar verkligen julen och har längtat efter gårdagen i ett par månader.
Önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och uppleva julafton på nytt men utan det där telefonsamtalet. 

Nu ligger inte tårarna kvar i ögonvrån utan är istället på väg ned mot kinden...