Nedbäddad och klar

Sista shaken är intagen.

Tänk att 8 veckors flyt nu är över och att dagen D är här imorgon.

Tog nyss en dusch med descutan (bakteriedödande medel) och sedan tog jag Klexane sprutan jag hade fått med från sjukhuset.
För er som inte tagit Klexane förut så kan jag meddela att den känns en stund efteråt. Inte själva nålsticket i sig men sen är det lite molande känsla runt omkring.
Klexane är i alla fall en spruta med blidförtunnande medel för att minska risken för proppar efter operation då man inte kommer att vara uppe och röra sig på samma sätt som vanligt den första tiden.

Nu ligger jag i alla fall nedbäddad i en säng med rena lakan.
Har satt ett alarm på kl 05 imorgon då det är dax för dusch nr 2. 
Blir sedan upphämtad av mamma som ska köra in mig till sjukhuset där jag ska vara 06.30.

Nu börjar det verkligen dra ihop sig, hoppas att jag kommer att kunna sova inatt!

Kommentera här: