Yes, yes, yes!

Jag var till obesitasläkaren idag.

Där gick vi igenom provsvaren vilket resulterade i att jag skulle ta D-vitamin droppar fram till op och även folsyra sen skulle vi göra en ny utvärdering senare för att se om det gett nån effekt.
Läkaren lyssnade även på hjärtat, lungorna, kände på magen och så tog hon även ett blodtryck.
Jag är nu godkänd för operation från överviktsmottagningens håll. Detta känns ju så klart riktigt bra!

Så nu har en remiss gått till kirurgen där det ska beslutas om vilken operationsmetod det blir. De erbjuder 3st olika på det sjukhuset jag är knuten till. Men som jag skrivit tidigare så är det gastric bypass jag helst skulle vilja göra, men kommer helt klart lyssna på vad kirurgen föreslår!

Min stora önskan just nu är att jag i alla fall ska hinna träffa kirurgen innan sommaren så att alla de bitarna är klara så att jag bara kan vänta på ett OP datum sen 😊
Håller tummarna! 

Kommentera här: