Rädslan att ha sönder saker

Det är få saker som får en att skämmas så mycket som när man på grund av sin vikt har sönder saker man exempelvis sätter sig på.

Några saker jag har varit för tung för och som har gått sönder på något vis är:
 -Altanstol, en sån där i plast. Har haft sönder 2st sånna. En hemma hos mina föräldrar men det jag skäms över mest är när en föll i bitar under lunchen på jobbet.
 -Ribbotten, en sån man har under madrassen i sängen. Min vikt var för tung så vissa plankor gick av. Detta under tiden jag bodde hemma hos mina föräldrar. Skämdes och försökte laga det med hjälp av silvertejp för att de i te skulle märka.
 -En hel sängstomme har jag varit tvungen att byta ut, då sidorna på den började släppa i fästet och pluggar gick sönder/av.
 -Arbetskläder, jag vet faktiskt inte hur många knappar som släppt när jag har haft arbetsbyxorna på mig. Trotts att jag har den största storleken de har på jobbet vad jag vet.
 -Mina egna kläder.
Det är så många utav mina egna kläder som har gått ett tidigare öde tillmötes än de borde gjort.
Framförallt att byxor gått sönder på insida lår, en klassiker.
 -Min cykel, där bakdäcket börjat ge vika och blivit ojämt och då börjat vobbla. Köpte då ett nytt kraftigare bakdäck men även den har gått samma väg. 
Har köpt en helt ny cykel nu men väntar tills jag gått ner i vikt innan jag vågar cykla på den.
 -Sist och till storleken minst så är det alla småprylar som ramlat och gått sönder. Detta när jag exempelvis har försökt ta mig förbi någonting. När det är ett litet utrymme och jag själv är stor och vill ta mig fram är det lätt att saker ramlar och i värsta fall går de också sönder.
 
 

Kommentera här: