Om att kunna dö i förtid

Med tanke på att jag har en övervikt på fetma grad 3 så innebär det så klart risker. 

De risker jag har varit mest orolig över är att få sjukdomar som diabetes, cancer eller problem med hjärtat.
Men gemensamt för de flesta orosmomenten är att dö i förtid.
Att dö före alla andra till följd av att jag väger för mycket, det är nog det som har skrämt mig mest.

Jag har därför redan funderat över min begravning, kollat på kistor som är bredare och kan ta en större vikt, helt enkelt kistor som min kropp skulle få plats i. 
Så utifall det plötsligt skulle hända något har jag nu i alla fall planerat min egen begravning.

Men inte nog med att det är en jobbig tanke på att kunna dö vid ung ålder och planerandet av begravningen. Det är nog ännu jobbigare att inte kunna prata om detta med någon.

Men för att bli lite positiv igen så håller jag ju på med att förändra mitt liv och mina tankegångar så att jag förhoppningsvis inte ska behöva hamna där.

Kommentera här: