Att inte få plats i Plus Size

Kläder, en sån stor och central del av våran vardag. 
Kläder, som ska få oss att känna oss både bekväma och snygga.
Kläder, är en av de första sakerna en annan männinska lägger märke till när man kommer.
Kläder, kan vara så sjukt svårt att hitta...

Jag skulle säga att jag har 54-56 i storkek men mer åt 56 hållet. Jag blir glad om jag hittar en 54 som passar om man säger så. Mäter man i XL så skulle jag väl säga att det är mellan 3XL-4XL beroende på modell och affär.
Och i BH-storlek har jag nu 120C.
Detta gör ju då att det inte är så lätt att hitta kläder i en vanlig butik när jag är ute på stan eller går i en galleria, då många klädbutiker endast har storlekar upp mot 46 och i sin höjd 48.
Vill jag ha större kläder så kan jag ibland hitta det på typ Lindex´s, KappAhl´s eller HM´s Plus Size avdelning.
Som enligt min upplevelse brukar vara längst någon vägg eller till och med inne i ett hörn. Ja, ni läste rätt.
På en utav de butikerna som jag har gått till så ligger avdelningen för större storlekar i ett hörn bakom en hiss. Och då får i alla fall jag den känslan att butiken har placerat de stora kläderna där för att de måste ha dem i sitt sortiment men vill inte att så många mer än de som behöver kläderna ska se dem. Men det är min personliga tanke.

Gjorde ett litet kollage på vad några stora kedjor har för text/storlekar på sina hemsidor.

 

Men hur känns det då att gå och shoppa med sina vänner? Förr eller senare hamnar man ju i en klädbutik.
Jag brukar faktiskt känna mig ganska nedstämd de gångerna jag följer med, eftersom att vännerna springer runt och kollar på massa snygga kläder som jag vet att jag aldrig skulle kunna få på mig. 
I mitt fall så struntar jag i att kolla åt mig helt och hållet eftersom att jag inte vill lämna gruppen för att ensam kolla bland de stora kläderna. Så istället står jag och kollar bland de galgarna där mina vänner är och sen säger nått i stil med att: Nä, jag hittade inte nått jag var sugen på att prova.

Men tacka vet jag internet shopping, även om det är tråkigt att man inte kan prova kläderna tillsammans med sina vänner så finns det ändå kläder att tillgå.

 

Kommentera här: