Reservantagning

Idag fick jag ett antagningsbesked till högskolan för sjuksköterskeprogrammet.

Jag hade ungefär 24h på mig att svara på om jag ville ha platsen eller inte, och jag visste verkligen inte hur jag skulle göra.
Skolan är i en annan stad vilket skulle betyda att jag skulle behöva flytta. Så det är en del att fixa med.

Men sen ringde jag till skolan och frågade om det fanns någon möjlighet att tacka ja till platsen och sedan börja en termin senare alltså i januari.
Detta får man dock bara göra om det finns särskillda skäl.
Jag sa att jag skulle opereras nu under september och då sa hon att det lät som ett giltigt skäl att börja en termin senare. Jag skulle då bara fylla i en blankett samt bifoga något som styrker min anledning.
Jag tog därför en kopia av min nya remiss för operation där det även står att jag kommer att vårdas på avdelning efteråt.

Skickade iväg detta brev idag och hoppas nu på att jag får svar under veckan hur det blir. Om jag får börja i januari istället.

Så spännande ändå, tänk om jag sitter där som färdig sjuksköterska om 3 1/2 år! 

Kommentera här: