När det kommer ut på jobbet...

Vet inte hur jag ska tänka och reagera, vad tycker ni?

Innan jag gick på semester berättade jag för min gruppchef att jag skulle vara sjukskriven en månad och varför. Och jag bad tydligt om att jag inte ville att det skulle komma ut.
Hon sa att hon bara behövde berätta för chefen och bemanningsassistenten att jag skulle vara borta men inte av vilken anledning.

Nu när jag kommer tillbaka till jobbet så är det flera som kommit fram till mig och frågat varför jag ska göra en operation! 😡
De verkar i och för sig inte veta vad det är för typ av op, de flesta tror att det är min ena fot som spökar igen.
Och tydligen så kommer denna info om operation från bemanningen...

Hon har alltså gått runt och pratat om att jag ska vara sjukskriven pga en operation. 
Är det verkligen okej? 👿😡

Jag vill ju nu inte ljuga för mina kollegor om att det är foten jag ska operera, men samtidigt vill jag inte att det ska bli diskussioner om mig och min vikt innan då jag vill göra detta som min resa...

Jag kommer att prata med min gruppchef när hon kommer tillbaka från sin semester på måndag.

Har inte bemanningsassistenter någon typ av tystnadsplikt???

Kommentera här: