Inskrivning imorgon

Imorgon är det dax för inskrivningssamtalet på sjukhuset.


Ska träffa bland annat kirurgen, narkospersonal och en sjuksköterska.
Vi ska väl gå igenom hälsobladet jag fyllt i (har blivit många sånna nu) och tror även att jag kommer att få ställa mig på vågen.
De vill väl säkert se att det har gått nedåt så att det blir en operation.
Går man inte ned i vikt finns ju en risk att den blir framflyttad eller inställd.

Börjar smyga fram lite nervositet. Egentligen inte för själva operationen där jag är lugn och litar på att kirurgerna kan sin sak. 
Det jag däremot tycker är lite jobbigt är att behöva känna sig så utlämnad.  
Även om man kanske har jättebra personal som tar hand om en så känner går dessa personer ändå innanför ens comfort zone.
Jag som annars jobbar inom vården men tycker nu att det ska bli jobbigt att hamna på andra sidan vården som patient.

Men jag tror att det kommer ändå bli bra det här. Jag är inte rädd eller orolig, bara lite nervös av ovanstående anledning.
Uppdaterar givetvis imorgon

Kommentera här: