Flytperiodens baksidor

OBS (lite äckligt inlägg) OBS

Men ville bara tillägna ett inlägg på bloggen för flytets baksida.

 
Några saker jag har märkt nu under flytet är:
Förstoppning: Var rätt så återkommande nu. Det är väldigt tur att jag hade laxoberal droppar (som hjälper mot förstoppning) hemma som jag hade kvar från ett tidigare tillfälle då jag fick äta morfin. Detta har däremot blivit mycket bättre nu med tiden efter att kroppen antagligen vant sig med pulverdiets kosten.
Illaluktande toabesök: Känner själv att man efter en prutt eller efter att ha varit på toaletten luktar det mycket värre nu än innan flyt. Även detta känns det som om det blivit bättre, eller så har jag vant mig vid mina nya dofter, haha!
Dålig andedräkt: Jo det är inte heller något jag hade innan, men nu går jag alltid omkring med sockerfria tuggummin i fickan. Jag vill ju inte att andra ska lida över att jag går på diet.
Beläggningar i munnen: Detta var framförallt v1-v2 av mitt flyt. Jag fick en vit beläggning på tungan trots att jag borstade tänderna och så. Köpte då en tungskrapa som jag använder med jämna mellanrum och nu är det mycket bättre. Men ett tag där borstade jag tänderna 3-4 gånger varje dag för att det blev beläggningar på både tungan och tänder.
Huvudvärk: Men detta märker jag mest av när jag inte har fått i mig all vätska som jag behöver. Så något extra glas vatten och huvudvärken försvinner för min del i alla fall.
Sen blev jag varnad: Jag blev varnad för att man kunde bli på väldigt dåligt humör när man inte får äta vanlig mat som alla andra. Denna irritiation är dock ingenting jag har märkt av, men tyckte ändå att det var värt att nämna.
 
Men måste också tilläga att det inte finns något ont som inte för något gott med sig.
För att liva upp inlägget lite så tänkte jag även säga några märkbara bra saker med flytet.
Känner mig piggare: Detta trots att jag sedan jag började med flytet har vaknat tidigare på morgonen så har jag kännt mig mindre trött och orkat göra mer saker om dagarna.
Går ned i vikt: Jo det är ju det som är grejen med att gå på denna diet. Men det ger resultat. Inget synligt vad jag kan se ännu men det är ju också eftersom att jag är så pass stor. Då behöver man lixom gå ned mer för att det ska synas.
Fått bättre matrutiner: Med tanke på att jag har en viss mängd pulver/shaker jag ska få i mig per dag har jag behövt strukturera upp mina dagar så att det jag får i mig det på bra tider. Detta är ju dessutom superbra med tanke på den livsstil jag kommer att leva med sen!

Om det är någon utav er som har gått på flyt får ni gärna skriva om ni kommer på flera fördelar/nackdelar med flytet!
Ha det bäst!

Kommentera här: