Dietist besök

Idag var jag på mitt enskilda besök hos dietisten.

Det första jag fick göra var att ställa mig på deras våg, och där fick jag se det jag inte ville se...
Att vikten var högre än den jag fått fram på vågen hemma.
Jag tror att en trolig orsak till är att min våg är en smal rektangulär modell och mina fötter hänger ut utanför. 
Men ny våg ska införskaffas.
Den nya startvikten är 170.1, vilket ger mig ett BMI på 50.8.

Under samtalet pratade vi om vilka kostvanor jag har i dagens läge.
Jag fick visa den kostdagbok jag har fyllt i, hur en vanlig dag brukar se ut med tider och mat.

Sen pratade vi även om förändringar som blir i kosten efter kirurgin exempelvis att det är viktigt med  proteinrika mellanmål och så. Vilket jag hade koll på eftersom att jag läst på ordentligt och att jag har folk i min närhet som gjort överviktsoperationer.

Men hon sa att jag fick guldstjärna i kanten eftersom att jag var väl påläst om vad jag gett mig in på och för att jag börjat ändra mina kostvanor redan nu innan operation.

Nu är nästa steg i min resa är ett läkarsamtal 

Kommentera här: