Frågor kräver svar!

Hej!
Nu har det dröjt lite mellan inläggen igen. Jag som tänkte att jag verkligen skulle bli bättre.
Men det kan väl bli så där med nyårslöften. Man kommer på dem och sen så tror man att det ska ske någon stor förändring från en dag till en annan.
Anledningen att det har dröjt nu är i alla fall för att jag har fokuserat en hel del på skolan som nyligen drog igång och i samband med detta har jag även flyttat till min nya stad.

Jag tänkte att jag skulle svara på frågorna som jag fick under min "frågestund"

Jag fick en fråga om vad jag sysslar med för träning och svaret på det är att jag för det första tar 2 långa promenader varje dag, ca 30 min åt gången (detta är fram och tillbaka till skolan)
Sen de dagarna jag eventuellt ser mina föreläsningar på distans sätter jag mig på min motionscyckel och cyklar framför föreläsningen. Det kan jag varmt rekomendera. Det känns knappt att man tränar om det är så att man cyklar framför en föreläsning/tv-serie eller varför inte en film.
Denna bild tog jag nu i veckan, hade när jag tog bilden cyklat 12.95km (så över en mil) detta medans jag tittade på en föreläsning på distans från lägenheten. Men jag fortsatte cykla tills den föreläsningen var slut så det blev ytterliggare 15 min efter att denna bild togs.
Igår var jag inte i skolan eftersom att det var söndag men då startade jag ett avsnitt av en jättebra serie och satt och cyklade när jag tittade på den!
I övrigt har jag mina kettelbells och även träningsband. Jag tänkte lägga upp ett inlägg lite senare om täningsövningar jag gör med dessa.
 
Jag fick även en fråga om vart jag blev opererad någonstans och svaret på den frågan är att jag blev opererad på Akademiska sjukhuset då de utför den här typen av operation.

Sen fick jag även frågan om vart jag nu pluggar till sjuksköterska någonstans och om jag kunde berätta lite om den utbildningen. Mitt svar på den frågan är att jag inte tänkte berätta vart jag läser då jag vill att denna blogg ska förbli anonym så att jag känner att jag kan skriva om vad som helst. Men angående studierna i sig så kan jag berätta att vi till en början lär oss mycket om etik och vad en sjuksköterska ska förväntas kunna.
Sen i ett senare skede så ska vi även prata anatomi, lära oss läkemedelsräkning, ha praktik på olika vårdinrättningar och mycket, mycket mer.
Men om det är så att nu tycker att sjuksköterskeutbildningen är intressant att läsa mer om så kan jag absolut skriva mer om det. Kommentera då om ni vill att jag ska skriva om både viktresan och utbildningen eller bara om viktresan.
 
Det var väl egentligen de frågorna jag fick, men ni kan ju när som helst kommentera om det dyker upp några frågor längst vägen eller om ni kommer på några ämnen jag skulle kunna skriva mera om.
Hoppas att ni orkade läsa hela vägen hit ner, ser att det blev en hel del text.
Men hej så länge så återkommer jag inom kort!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Vad kul med ett nytt inlägg! Har faktiskt väntat och längtat :) tycker din blogg är jätte intressant! Både din operation och viktresa men också din sjuksköterske utbildning. Så jag tycker du ska skriva om båda tack :)
Smart du är med träningen! Ska jag också prova!
Har du fått något negativt av din operation? Kan du äta allt? Märker din omgivning att du är opererad till exempel på portionsstorleken?
Ha det bra så länge och jag kommenterar nog fler gånger i framtiden :) då din blogg är toppen!

Svar: Kul att du känner så!
Jag har inte upplevt något negativt med operationen alls. Hittills har jag inte känner att det är någonting som jag inte kan äta.
Omgivningen märker nog inte så mycket att jag är opererad när det kommer till maten. Däremot märker de ju att jag krymper, men konstigt vore ju annars.
Jessika Jess

2 Anonym:

Hej hallå!!
Tack för det du berättar, alltid kul att höra hur andra gör, å jag behöver verkligen komma igång, så jag får sparka mig själv i röööva å se till att komma igång!!! Det e alltid kul att höra om din utb, så fortsätt gärna att skriva om den!! Själv pluggar jag till uska, ska bli kul att bli färdig så får vi se sen om jag går samma väg som du, å utb mig till ssk....
Ha de bäst!!

Svar: Kul att du känner att du får ut något av att läsa bloggen.
Det är både spännande och kul att jobba inom vården.
Och det skadar absolut inte att jobba ett tag som usk först innan man eventuellt pluggar vidare.
Superbra att ha erfarenhet med sig från början,
Jessika Jess

Kommentera här: