Varför Överviktsoperation?

Ni ska få följa lite tankar som jag har haft angående operationen jag vill göra.

Jag har länge (flera år) funderat på att göra en överviktsoperation då jag inte känner att jag klarar detta själv. 
Jag har vantrivts med mig själv och min storlek och jag känner att övervikten har hindrat mig från saker jag vill göra, upplevelser jag vill uppleva. Jag har tackat nej till resor och upplevelser med vänner för att jag känner att min vikt/tyngd och min ork inte funnits på min sida.
 
Men när jag väl hade bestämt mig för att dra igång den här utredningen och gå till läkaren hade jag först gjort en För- och Emotlista.

 
Och jag vill poängtera att jag inte ser denna operation som en lösning på mitt viktproblem, men jag ser det som ett bra verktyg som ska hjälpa mig på traven. Sen kan jag tillägga att jag inte känner mig särskilt oroad över komplikationer, eftersom att jag känner mig som en levande komplikation just nu. 

Kommentera här: