Detta har jag aldrig berättat

Varning för personligt och kanske lite osammanhängande inlägg.


Jag har varit tidigt med mycket, jobb, körkort, bil och egen lägenhet. 
Men det finns en sak jag inte har varit tidig med och det är med förhållanden. Jag har under mina 22år aldrig varit tillsammans med någon. Och helt ärligt så tror jag att det har med mitt utseende att göra utifrån flera faktorer.
Jag har intalat mig själv att folk avskräcks över min storlek och att de aldrig skulle kunna vara tillsammans med mig och samtidigt känna sig stolt. Och detta kan nog vara en biverkning av dagens utseendefixerade samhälle.

Men sen finns det nog en orsak till och det ligger hos mig själv, det kände jag när jag var på den första och faktiskt enda dejten i mitt liv.

Vi träffades och jag kände ganska tidigt att det inte klickade. Det var många tystnader och det kändes som om vi var på helt olika stadier i livet. Men han sa vid ett tillfälle att jag var söt och det har ingen kille någonsin sagt till mig så även om jag blev glad så kunde jag inte ta emot komplimangen.
Dejten fortsatte i alla fall, vi betalade var för sig för middagen och gick mot min bil. Där fick jag en kram, vilket kändes falskt och påträngande eftersom att jag inte kände något för honom.
Men enda frågade jag om han ville följa med hem (bor ensam).
Jag var så rädd för att om jag inte skulle satsa så skulle den enda killen som kallat mig söt försvinna.
Killen följde i alla fall med hem och väl hemma så myste vi i min soffa, kvällen gick och jag kollade många gånger på klockan och ville egentligen att han skulle gå men han stannade hela natten (vi hade inte sex)
När han gått hem dagen efter så hördes vi inte på några dagar, Sen hörde han av sig och vi chattade lite. Och i de meddelanden skrev han att han ville komma och mysa.
Att han ville mysa och gå hela vägen, men det ville inte jag.
Sen skrev han att han tyckte om stora tjejer, och att det inte skulle göra något om jag gick upp ett par kilo till.
Och DÄR kände jag att vi nått slutdestinationen.
Även om det kan ses som gulligt sagt att han inte bryr sig om hur min kropp ser ut så tycker jag ändå att han klev över gränsen, jag vill inte prata om hur stor min kropp är med en kille jag endast träffat en gång. Och vet ni vad han mer säger: "Jag tror att du tycker om att vara stor" 
Inte nog med att han pratar om min storlek efter första dejten, han släpper inte samtalsämnet och lägger in egna värderingar

Jag som har kämpat att gå ner i vikt men inte lyckats, och jag har vantrivts med mig själv och min kropp, så får man höra det där. Nej, den relationen inleddes aldrig längre än såhär


Denna enda o värsta dejten har jag aldrig berättat om för någon så det kändes så skönt att få skriva av sig lite.

När jag har gått ner i vikt hoppas jag att jag ska kunna hitta någon utan att känna att ett samtalsämne ska vara om min vikt, är det för mycket att drömma om?

/21år fet och oskuld

Kommentarer:

1 Anonym:

❤️❤️❤️
Det e inte alltid så lätt....
Det reder sig nog med vikt å kärlek!!! Var stark❤️

Svar: Jo, jag hoppas det
Jessika Jess

Kommentera här: